Tiger

Tiger 1200 Rally Explorer

Starter fra

DKK 364.900,00

Konfigurer

Specifikationer

Detaljer

Kubik

1160

cc

Newtons

130

Nm

Max Power Horsepower

148

HK

Bore

90

mm

Stroke

60,7

mm

Compression

13.2:1

Vægt

262

kg

  • Engine & Transmission
  • Chassis
  • Dimension & Weight
  • Fuel Consumption
  • Service

Type

Liquid-cooled, 12 valve, DOHC, inline 3-cylinder

Capacity

1160 cc

Bore

90 mm

Stroke

60,7 mm

Compression

13.2:1

Max Power EC

150PS / 148bhp (110.4kW) @ 9,000rpm (100PS rain mode)

Max Power Horsepower

148 hp

Max Torque EC

130 Nm @ 7,000 rpm

Max Torque Newton

130 Nm

System

Multipoint sequential electronic fuel injection with electronic throttle control

Exhaust

Stainless steel 3 into 1 header system with underslung primary silencer and side mounted secondary silencer

Final Drive

Shaft drive

Clutch

Hydraulic, wet, multi-plate, slip and assist

Gearbox

6 speed

Frame

Tubular steel frame, with forged aluminium outriggers. Fabricated, bolt-on aluminium rear subframe.

Swingarm

Twin sided "Tri-Link" aluminium swingarm with twin aluminium torque arms.

Front Wheel

Spoked (Tubeless). 21 x 2.15in.

Rear Wheel

Spoked (Tubeless). 18 x 4.25in.

Front Tyre

Metzeler Karoo Street, 90/90-21 (M/C 54V TL)

Rear Tyre

Metzeler Karoo Street, 150/70R18 (M/C 70V TL)

Front Suspension

Showa 49mm, semi-active damping USD forks. 220mm travel.

Rear Suspension

220mm wheel travel Showa semi-active damping monoshock, with automatic electronic preload adjustment and New Active Preload Reduction feature. Depending on the combined weight of rider, pillion and luggage, this feature could lower the riding height by up to 20mm when the motorcycle comes to a standstill, offering greater ease and confidence.

Front Brakes

Brembo M4.30 Stylema monoblock radial calipers, OC-ABS, twin 320mm floating discs. Magura HC1 span adjustable radial master cylinder with separate reservoir.

Rear Brakes

Brembo single piston caliper, OC-ABS, single 282mm disc. Rear master cylinder with remote reservoir.

Instrument Display and Functions

Full-colour 7” TFT instrument pack with My Triumph Connectivity System

Width Handlebars

Handlebars 849mm, handguards 982 mm mm

Height Without Mirror

Low screen 1490mm, high screen 1547 mm mm

Seat Height

Adjustable 875/895 mm

Wheelbase

1560 mm mm

Rake

23,7 °

Trail

112 mm

Tank Capacity

30 L

Wet Weight

262 kg

Fuel Consumption

5.1 l/100km

CO2 Figures

119 g/km EURO 5+ Regulation (EU) No. 134/2014 Annex VIII

Service Interval

10,000 miles/16,000 km or 12 months, whichever comes first

Detaljer

ENDNU MERE AVANCERET OG FORFINET

ENDNU MERE AVANCERET OG FORFINET

Til 2024 er Tiger 1200 Rally Explorer blevet markant opdateret og er nu mere avanceret og gennemført end nogensinde før. Forbedret lavhastighedskontrol, øget komfort og optimeret ergonomi forbedrer både oplevelse og funktion.

SÆNK MOTORCYKLEN

Ud over den justerbare sædehøjde på 875–895 mm kan systemet til aktiv forspændingsreduktion automatisk sænke motorcyklen med op til 20 mm, når du stopper – afhængigt af samlet vægt fra fører, passager og bagage.

MOTOR

Uanset om du kører på vej eller i terræn, leverer den opdaterede T-plane triple-motor mere præcision og kontrol ved lav hastighed. Øget inerti, forbedret balance og ny kalibrering sikrer en mere jævn og kontrolleret motorgang.

30-LITERS BRÆNDSTOFTANK

Rally Explorer’s 30-liters tank giver 50 % længere rækkevidde end Rally Pro. Ekstravægten er placeret lavt for at bevare den fremragende balance og manøvredygtighed ved lav hastighed.

BLINDVINKEL-RADAR

Et banebrydende sikkerhedssystem udviklet i samarbejde med Continental. Den bagmonterede radar giver både Blind Spot Assist og Lane Change Assist – ekstra tryghed ved alle hastigheder.

ALL-ROAD HJUL OG AFFJEDRING

21" forhjul kombineret med Showa semi-aktiv affjedring og 220 mm vandring giver maksimal kontrol på selv de mest krævende underlag. Affjedringen justerer sig automatisk efter last og terræn.

OPVARMEDE SÆDER

Opvarmede sæder til både fører og passager er standard og sikrer komfort i al slags vejr. Temperaturindstillingerne kan justeres individuelt for hver person.

DÆKTRYKSOVERVÅGNING (TPMS)

TPMS er standardudstyr og leverer løbende information om dæktryk. Det øger både sikkerheden og trygheden under kørsel.

CORNERING ABS & TRACTION CONTROL

Styret af en avanceret IMU giver cornering-optimeret ABS og traction control maksimal kontrol i alle situationer. Begge systemer kan deaktiveres ved krævende offroad-kørsel.

BREMSEUDSTYR I TOPKLASSE

Brembo Stylema-kalibre kombineret med Magura-hovedcylinder giver kraftig og præcis bremsekraft. ABS kan deaktiveres og tilpasses efter forholdene – til både vej og terræn.

KOMFORT OG PRAKTISKE DETALJER

Rally Explorer er spækket med udstyr, der gør hver tur mere behagelig. Opvarmede håndtag og sæder, fartpilot og opbevaringsrum under sædet med USB-oplader er blot nogle af højdepunkterne.

Ny ejer – samme gode service

Butikken har fået ny ejer pr. 01/04, men du kan stadig forvente den samme høje kvalitet og gode service som altid.

Over 20 års erfaring

Vi har mange års erfaring, hvilket gør os til eksperter indenfor motorcykler.

Motorcykler i høj kvalitet

Om det er brugte eller nye motorcykler, så garanterer 
vi en tårn høj kvalitet.