Tiger

Tiger 1200 Rally Explorer

Starter fra

DKK 364.900,00

Konfigurer

Specifikationer

Detaljer

Kubik

1160

cc

Moment

130

Nm

Hestekræfter

148

HK

Boring

90

mm

Slaglængde

60,7

mm

Kompression

13.2:1

Vægt

262

kg

  • Motor & Transmission
  • Chassis
  • Dimension & Vægt
  • Brændstofforbrug
  • Service & garanti

Type

Væskekølet, 12 ventiler, DOHC, rækkemonteret 3-cylindret

Kapacitet

1160 cc

Boring

90 mm

Slaglængde

60,7 mm

Kompression

13.2:1

Maks. Effekt EC

150PS / 148bhp (110.4kW) @ 9,000rpm (100PS rain mode)

Maks. Effekt Hestekræfter

148 hp

Maks. Moment EC

130 Nm @ 7,000 rpm

Maks. Moment Newton

130 Nm

System

Multipoint sekventiel elektronisk indsprøjtning med elektronisk gasspjæld

Udstødning

Rustfrit stål 3-i-1 system med underslung primærlyddæmper og sidemonteret sekundær lyddæmper

Sidste Drivline

Kardantræk

Kobling

Hydraulisk, våd, multiplade, slip- og assist-kobling

Gearkasse

6-trins

Ramme

Stålrørsstel med smedede aluminiumsbeslag. Bolt-on aluminiums-bagramme.

Svingarm

Dobbeltsidet "Tri-Link" aluminiums-svingarm med dobbelte aluminiums-momentarme.

Forhjul

Egerhjul (tubeless), 21 x 2,15"

Baghjul

Egerhjul (tubeless), 18 x 4,25"

Fordæk

Metzeler Karoo Street, 90/90-21 (M/C 54V TL)

Bagdæk

Metzeler Karoo Street, 150/70R18 (M/C 70V TL)

Forfjeder

Showa 49 mm USD-forgaffel med semi-aktiv dæmpning, 220 mm vandring

Bagfjeder

Showa monoshock med semi-aktiv dæmpning, 220 mm hjulvandring. Automatisk elektronisk forspændingsjustering og ny Active Preload Reduction-funktion. Afhængigt af vægten af fører/passager/bagage kan motorcyklen sænkes op til 20 mm, når den holder stille, for lettere manøvrering og større tryghed.

Forbremser

Brembo M4.30 Stylema monoblok radialkalibre, OC-ABS, dobbelte 320 mm flydende bremseskiver. Magura HC1 radial hovedcylinder (justerbar) med separat beholder.

Bagbremser

Brembo enkeltstempel kaliber, OC-ABS, 282 mm skive. Bageste hovedcylinder med fjernbeholder.

Instrumentvisning og Funktioner

Fuldfarve 7” TFT-display med My Triumph Connectivity System

Styrbredde

849 mm (982 mm inkl. håndbeskyttere) mm

Højde Uden Spejl

1490 mm (lav skærm) / 1547 mm (høj skærm) mm

Sædehøjde

Justerbar: 875 / 895 mm

Akselafstand

1560 mm mm

Styrevinkel

23,7 °

Styrespor

112 mm

Tankkapacitet

30 L

Vægt

262 kg

Brændstofforbrug

5.1 l/100km

CO2 Tal

119 g/km (EURO 5+ Regulation (EU) nr. 134/2014 Annex VIII)

Serviceinterval

16.000 km / 10.000 miles eller 12 måneder (alt efter hvad der kommer først)

Detaljer

ENDNU MERE AVANCERET OG FORFINET

ENDNU MERE AVANCERET OG FORFINET

Til 2024 er Tiger 1200 Rally Explorer blevet markant opdateret og er nu mere avanceret og gennemført end nogensinde før. Forbedret lavhastighedskontrol, øget komfort og optimeret ergonomi forbedrer både oplevelse og funktion.

SÆNK MOTORCYKLEN

Ud over den justerbare sædehøjde på 875–895 mm kan systemet til aktiv forspændingsreduktion automatisk sænke motorcyklen med op til 20 mm, når du stopper – afhængigt af samlet vægt fra fører, passager og bagage.

MOTOR

Uanset om du kører på vej eller i terræn, leverer den opdaterede T-plane triple-motor mere præcision og kontrol ved lav hastighed. Øget inerti, forbedret balance og ny kalibrering sikrer en mere jævn og kontrolleret motorgang.

30-LITERS BRÆNDSTOFTANK

Rally Explorer’s 30-liters tank giver 50 % længere rækkevidde end Rally Pro. Ekstravægten er placeret lavt for at bevare den fremragende balance og manøvredygtighed ved lav hastighed.

BLINDVINKEL-RADAR

Et banebrydende sikkerhedssystem udviklet i samarbejde med Continental. Den bagmonterede radar giver både Blind Spot Assist og Lane Change Assist – ekstra tryghed ved alle hastigheder.

ALL-ROAD HJUL OG AFFJEDRING

21" forhjul kombineret med Showa semi-aktiv affjedring og 220 mm vandring giver maksimal kontrol på selv de mest krævende underlag. Affjedringen justerer sig automatisk efter last og terræn.

OPVARMEDE SÆDER

Opvarmede sæder til både fører og passager er standard og sikrer komfort i al slags vejr. Temperaturindstillingerne kan justeres individuelt for hver person.

DÆKTRYKSOVERVÅGNING (TPMS)

TPMS er standardudstyr og leverer løbende information om dæktryk. Det øger både sikkerheden og trygheden under kørsel.

CORNERING ABS & TRACTION CONTROL

Styret af en avanceret IMU giver cornering-optimeret ABS og traction control maksimal kontrol i alle situationer. Begge systemer kan deaktiveres ved krævende offroad-kørsel.

BREMSEUDSTYR I TOPKLASSE

Brembo Stylema-kalibre kombineret med Magura-hovedcylinder giver kraftig og præcis bremsekraft. ABS kan deaktiveres og tilpasses efter forholdene – til både vej og terræn.

KOMFORT OG PRAKTISKE DETALJER

Rally Explorer er spækket med udstyr, der gør hver tur mere behagelig. Opvarmede håndtag og sæder, fartpilot og opbevaringsrum under sædet med USB-oplader er blot nogle af højdepunkterne.

Ny ejer – samme gode service

Butikken har fået ny ejer pr. 01/04, men du kan stadig forvente den samme høje kvalitet og gode service som altid.

Over 20 års erfaring

Vi har mange års erfaring, hvilket gør os til eksperter indenfor motorcykler.

Motorcykler i høj kvalitet

Om det er brugte eller nye motorcykler, så garanterer 
vi en tårn høj kvalitet.